Friday, July 15, 2011

FesYen & HuKuM

cite psl fesyen nie sume org msty suka...gua pun suka gak bab2 fesyen nie...hehehe...la nie mcm2 fesyenkuar...ye x?lu org suka fesyen cmne?ckp je msty lu org dpt nye...jnji ongkos nye ada...hua..hua...soly...
fesyen ada mcm2 level omputih ckp...dr baby smp la jd atok nnek.haah...lps 2 ada plak yg ikut2 fesyen ni sbb xnk dpndg rndah...tp gua bkn nk cite cmne nk berfesyen tp nk cite psl hukum dlm berfesyen.
skg nie gua tgk fesyen mendahului hukum..lu org de prsan x???yela...gua tgk fesyen skg nie melampau2...dh xkr bangsa,agama dan negara...eh dh mcm slogan plak...lawok je..
lu org tgk je cth plng dkt...ngra kt jenie...kalo yg t'bkak..bkak trus tpkalo ttup...ttup trus.kalo org bkn muslim 2 xpe la yek?..nie bangsa kite..kite...agama ISLAM 2....malu beb kadang2 gua tgk..jgn la terlampau gile fesyen sgt smp melampui batas agama..
yag bukak2 nie gua benci tul...nk tnjuk2pe...sume org ade..nie lah salah satu sbb bnyak kes2 rogol dan bunuh berlaku....hah lu org prsan x??cuba kita pkai2 sopan2 risiko nk kena rogol dan bunuh2 mungkin kurang...ye x??? 
nie bl tegur...xmoden la,xopen mind la...mcm2 alasan.kekadang gua rasa artis oun main peranan gak..nie idak artis malaysiadh nk sama level dgn hollywood fesyennye..nama negara islam tp org luar tgk..masyallah...sm je mcm ngra diorg...
kalo nk ikut fesyen sgt bleh tp yg mn ptut ttup 2 ttup la kn...hormati lah ckit status agama yg lu org ada..fesyen..fesyen gak tp akhirat kena pkir gak beb...dunia xmenanty kite bertaubat..bl2 je beb dunia bleh kiamat...ingat la..tutup la aurat kamu sebelum kamu dikapankan.wasalam dari gua...

No comments:

Post a Comment